Äntligen!

10 december, 2009

Efter försening och strul från DB Schenkers sida så kom paketet med skjortorna idag. Utan avisering! Kassörskan meddelade glatt att jag hade två paket att hämta när jag kom för att hämta rocken. Sedan log hon sådär varmt och vackert som första gången jag träffade på henne i affären i Hamrångefjärden för mer än 20 år sedan. 😀 Glad i hågen kunde jag ta min rock och mina skjortor under armen och återvända hem. 🙂

Rocken är ett fynd! Säkerligen ett mycket omodernt fynd i brun kashmirull. Men ändå ett fynd! Lite ”kuriosa” i mina ögon var den iögonfallande etiketten (Van Gils 20) på vänsterarmens utsida! Men vad kan man begära för en krona? 🙂 Skjortorna saknade tyvärr alla kragstickor. 😦 Jag blir tvungen att räkna hur många kragstickor som saknas i skjortorna från The Shirt Factory och lägga en beställning framöver. För utan kragstickor ska inte dessa skjortor vara!

På gågatan. Umeå, oktober 1980.

