Hem > Bekännelser, Dator, Diverse, Internet > Taggsurfare

Taggsurfare

15 december, 2009

Jag har blivit en taggsurfare. ”Taggsurfare” är en funktion i WordPress som jag inte brytt mig om tidigare. Antagligen för att jag inte förstått hur användbart det är för att finna andra WordPressbloggare som bloggar om samma ämnen som intresserar mig. Ämnen som exempelvis ”Foto”. Det fanns en hel del bloggare som taggar sina inlägg med ”Foto”. 🙂

”Cafffenol” och ”Mellanformat” var det däremot inte många som taggat. Ingen alls faktiskt. Men det ändrar sig kanske över tid? 😀

  1. 15 december, 2009 kl. 13:47

    Taggsurfare? Det var något nytt… måste jag kolla ju! Men får nog vänta till svärdottern kommer hem och lär mig 🙂

  2. 15 december, 2009 kl. 18:39

    Är det ”etiketter”?

    • vildhunden
      15 december, 2009 kl. 19:18

      Etiketter som leder till en eller flera bloggar. Önskar Red finna andra som bloggar om ämnen som intresserar Red, så är det bara att klicka på Taggsurfare. Sedan är det bara att skriva in namnet på etiketten. 🙂

      Läsa mer? http://en.blog.wordpress.com/2006/08/13/related-tag-surfer/

  3. Mia
    15 december, 2009 kl. 21:35

    En annan är alldeles för korkad och inskränkt för att ens fatta det. de där med taggar, men de är väl så ibland med griniga gamla kärringar. Det enda jag vet är att mina är utåt…. 🙂

    • vildhunden
      16 december, 2009 kl. 11:03

      Det är inte lätt att begripa. Det gäller att vara taggad när man ska ge sig i kast med taggarna 😉

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.