Aldrig lär jag mig

16 december, 2009

Nej, jag lär mig aldrig vilka tider Hälsocentral och Apotek håller öppet. Igår besökte jag HVC två gånger för att förnya mitt recept. Första gången kom jag mitt i lunchen och den andra gången möttes jag av beskedet att recept förnyas genom att ringa sjukvårdsupplysningen. Så båda gångerna fick jag återvända hem med oförrättat ärende. Idag skulle jag hämta min medicin på Apoteket eftersom upplysningen skulle fixa fram en läkare som kunde skriva ut ett recept åt mig. Jag körde mina sju kilometer bara för att mötas av beskedet att inga elektroniska recept kan expedieras på grund av ”datafel”. När datafelet är avhjälpt vet ingen.

Aldrig lär jag mig att hämta ut medicinen innan sista tabletten är tagen och burken är tom! Nu hoppas jag att tarmen håller sig i skinnet och bryter ner maten utan enzymtabletter. I annat fall blir det rännskita i morgon bittida.

–––––
Uppdatering: Inte kom jag ihåg att man ska vända på tryckplattan i kameran när man skiftar från 120 – film till 220 – film! Det var bara att ta bort magasinet, släcka ljuset i badrummet och linda tillbaka filmen på spolen; vända plattan, sätta i filmen än en gång och hoppas på att det gick vägen denna gång. Aldrig lär jag mig!

