Hem > Diverse, Foto, Internet, Konst, Umeå, Väderprat > Slut semester

Slut semester

7 januari, 2010

Nu är det slut på bloggsemestern för denna gång. Jag ska nog försöka ta mer semester framgent och framför allt längre och med tätare intervall. 🙂

Resume över vad jag haft för mig? Okej. Jag och den ene sonen gav oss av mot Nordanlandet i ett ymnigt snöfall, som gudskelov upphörde strax norr om Söderhamn. Dagen därpå sammanstrålade vi och Bagarberta med Barbro Binda för en liten bloggträff på Västerbottens Museum för att se Inta Rukas fantastiska fotografier. Dagen avslutades med middag tillsammans med Barbro och hennes make. Det var en mycket trevlig bloggträff. 🙂 Mörkret föll och kvällen blev sen innan vi till slut drog vidare mot sovplatsen.

På måndagen drog jag runt i Umeå med två av sönerna. Det var –16° C och blåste orm. Jag frös som en våt hund i Antarktis och var tacksam för att vi tillbringade större delen av tiden i bilen medan vi for runt och kikade på Umeå. Eftermiddagen tillbringades ute i mörka skogen långt från ära och redlighet till kökspannans knastrande och kaffekoppens ångande väldoft. Sedan återstod bara middag med sönerna och trevlig samvaro på kvällen innan John Blund knackade på ögonlocken. Hemresan var odramatisk men en liten chock blev det när jag insåg att det blev kallare och kallare ju längre söderut vi kom. Minus 19 när vi for och minus 25 när vi kom fram! Världen är upp och ner!

Jag har haft det mycket bra på alla de vis under ”semestern”. Vänner är gott att ha!

  1. 7 januari, 2010 kl. 21:07

    Ett härligt möte med nya intressanta människor! Tack och välkommen åter! Vänskapskram! 🙂

  2. 7 januari, 2010 kl. 21:37

    Instämmer helt med Barbro. Så läckra människor det finns i världen. Jättetrevligt initiativ av er och tack för att jag fick hänga med.

    Skönt att höra att du är hemma i kojan 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.