Intressant eller deprimerande?

14 januari, 2010

Jag bläddrade vidare bland mina negativblad och fann en rulle från den 1 maj 1975. Rullen är tagen i Västerås och innehöll negativ som jag inte mindes och aldrig har kopierat. Efter att ha skannat negativen tror jag mig förstå varför. Att skanna neggen tog tre gånger så lång tid som normalt, så förmodligen är de inte kopierbara överhuvudtaget. Eller så var kvalitén alldeles för dålig? Felexponerade och felaktigt framkallade så ser bilderna mest ut som grådassiga och korniga tidningsbilder på skärmen. Men det kan kanske bli ”konstnärliga” fotografier av en 1:a maj demonstration i bloggen?

Nu ska jag kika närmare på bilderna och se om det finns några att arbeta vidare med. Frågan är om det blir intressant eller bara deprimerande? Eller så skiter jag i hela idén och tar mig ett bad istället.

