Har ni kvittrat idag?

18 januari, 2010

På förmiddagen lånade jag ett öra åt vetenskapsradion som under nio måndagar framöver ska diskutera ”nätet”. Idag handlade det om 00-talet och utvecklingen under det decennium som gått. Programmet som var kort upplevde jag som ”snuttigt” och ganska ointressant där programledaren tog alldeles för stor plats med sina egna utläggningar och synpunkter. Några vettiga samtal om bloggandet, Facebook och twittrandet uppstod inte. Följden blev att programmet ”havererade”. Tycker jag alltså. Det var inte bara programmet som havererade. Programmet sändes nämligen också som webb-TV. Det var den sämsta webb-TV jag upplevt. Sändningen hackade och hackade. Till slut fick min webbläsare nog och packade ihop och dog. Efteråt hörde jag på radion att den dåliga kvalitén berodde på överbelastning.  Blir det intressantare nästa gång? Jag hoppas det för då ska det handla om ”kärlek”. Ett ämne som säkerligen intresserar de flesta vare sig de är gifta, sambos eller singlar. Dejting via nätet med andra ord. Jag hoppas det blir ett intressantare program än dagens.

Väntan. Gävle 2009.

–––––
Kamera: Nikon FM, Nikkor 20/3,5
Film: Tri – X 400 ASA
Framkallare: Rodinal 1+25, 7 minuter (22 år gammal framkallare)

