Hem > Bild, Foto, Gävle, Skannat, Småbild, Svartvit film, Tankar > Minolta Hi-Matic F

Minolta Hi-Matic F

18 januari, 2010

Nu på morgonen skannade jag en av de två rullar jag framkallat med den flaska Rodinal som jag fick av Bagarberta. Det visade sig vara en gammal testrulle Tri–X som jag haft i en Minolta Hi–matic F. När bilderna är tagna minns jag inte men jag tror att de är tagna före år 2006. Rullen visade sig innehålla fotografier från de centrala delarna i Gävle. Negativen blev inte riktigt ”normala” vilket kan bero på kameran men kanske mest på framkallningen. Jag framkallade i en utspädning av 1 + 25 men borde kanske ha använt en annan utspädning och förlängt tiden istället?

På Drottninggatan i Gävle.

I korsningen Rådhusesplanaden – Drottninggatan i Gävle.

–––––

Kamera: Minolta Hi–Matic F

Film: Kodak Tri – X 400 ASA

Framkallare: Rodinal 1 + 25, 7 minuter (22 år gammal framkallare)

  1. 21 augusti, 2010 kl. 19:04

    Bruset gjorde den andra bilden väldigt fin!

    • vildhunden
      21 augusti, 2010 kl. 21:40

      Hej och välkommen! 🙂
      Roligt att du gillade fotot.
      Jag tror att bilden blev som den blev p g a av framkallaren. Resultatet hade sett annorlunda ut (tror jag) med en annan utspädning. Rodinal ska spädas mer än 1+25.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.