Medan jag svär

26 januari, 2010

Medan jag svär över en trilskande dator och försöker njuta av en skärm som visar gröna prickar och lila ränder så pågår det ett intensivt bloggande om framförallt Mona Sahlins ”dyra” väska och kanske något mindre om Reinfeldts 80.000 kronors (?) outfit. Som grädde på moset så publicerar två moderater ett inlägg; ett svar på en tidigare artikel om Alexandra i Aftonbladet. Jag kan inte låta bli att fundera över hur Helena Rivière  (ledamot i socialförsäkringsutskottet) och Gunnar Axén (ordförande i socialförsäkringsutskottet) är funtade när de gör ett sådant inlägg som de gör i Aftonbladet? Är de verkligen läkare eller är de bara sociopater i största allmänhet? Sanningen är förmodligen att empati är en bristvara hos många riksdagsledamöter och hos moderata alliansens ledamöter i synnerhet. 😦

Sahlins väska kostade visst 6.000 kronor, men min bil kostade tre handväskor i service och reparationer förra året! Det har ingen skrivit något indignerat om i bloggosfären! 😀

Inte mig emot om vi får en ny regering i höst. Det kan knappast bli sämre för fattigpensionärer, sjukskrivna och arbetslösa.

Snöskulpturer. Umeå, 1994-95 (?)

–––––
Kamera:
Nikon FM, Nikkor
Film:
Kodak Plus – X 125 ASA
Framkallare:
okänd


