Vid dagens slut

26 januari, 2010

Tidigare skrev jag helt kort om Helena Rivière  (ledamot i socialförsäkringsutskottet) och Gunnar Axén (ordförande i socialförsäkringsutskottet) som skrivit ett inlägg i Aftonbladet. Mia Jäverling har ilsket bloggat om artikeln precis som Kvalitetsbloggen. Jag följde nu i kväll Ias länkar till ”moderata” bloggare, som tar avstånd från artikeln, och läste genom deras texter och kommentarerna.

Där finns ”anonyma” kommentatorer som skriver något i stil med:  ”Jag är jäkligt trött på att försörja folk som inte orkar gå och jobba. Sen är det fruktansvärt med de sjuka som verkligen drabbas men reformer är jobbiga.” Eller så kan man skriva: ”Jag har då inte råd att betala mer i skatt till Alexandra och hennes likar. Hon har uppenbarligen det betydligt bättre materiellt ställt än jag, som jobbar heltid inom landstinget. Nu ska jag tydligen få det ännu sämre ställt när de rödgröna ska höja min skatt igen. Konstigt samhälle vi har”.

Det sista om ”konstigt samhälle” kan jag hålla med om och hoppas att de som kommenterar aldrig behöver bli sjuka eller arbetslösa och ”ligga samhället till last”. Har de ett jobb åt mig också tro? T o m det där ”lågavlönade” jobbet inom landstinget kan jag ta. 😉 Jag kräver inte mycket i lön om jobbet är varaktigt, och inga arbetsgivaravgifter behöver en företagare betala heller. 🙂

Hur ska man veta när man blir sjuk? Det kan gå fort och då kan man vara tacksam för att ”alla” betalar skatt. Vad min sjukdom och operation kostade vågar jag inte ens tänka på. Åtta timmar på ett operationsbord kostar säkerligen en rejäl slant. Tack alla ni skattebetalare! 🙂

  1. 27 januari, 2010 kl. 19:47

    Man blir mörkrädd av den typen av kommentarer. Och tappar tron på människorna.

    • vildhunden
      28 januari, 2010 kl. 09:53

      Ja, visst blir man. Många ”negativa” och kritiska kommentatorer saknar eller uppger inte ”adressen” till sin egen blogg. En hade länkat till en företagssida 😀 Jag misstänker i många fall att det handlar om sk. ”troll”.

  2. Retstickan
    27 januari, 2010 kl. 21:24

    Jag betalar så gärna skatt om det går till skola och omsorg. Även till de sjuka och arbetslösa. Men jag vill ta mig F-N inte betala till alla 0 taxerare och skattesmitare. Inte heller för att ge de rika mer, blir så arg på fallskärmar och direktörslöner även inom landsting medan de sparkar vårdpersonal. Nu har jag skällt och morrat klart 😉

    • vildhunden
      28 januari, 2010 kl. 09:54

      Ja, grrrrrrr… å voff! 😉 😀

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.