Två och en halv decimeter

28 januari, 2010

Det låg närmare 25 centimeter snö på bilen när jag kom ut. Efter ett idogt borstande har jag varit runt i bygden med min Kowa och vad jag nu förstår så har jag lyckats exponera en 24-bilders negativ färgfilm. Problemet med att använda kameran så sällan är dels att jag inte reagerade på rätt sätt när filmen var slut, utan försökte dra fram den en gång till, dels att jag inte tror mig minnas hur man tar ut filmen ur kameran 🙂 Men det ger sig bara jag kollar kameran, men först ska jag värma mina frusna fingrar runt en kopp med nybryggt kaffe. Typiskt nog upphörde snöfallet när jag återvände hem efter min lilla fotosejour. 😦

Bergby, Hamrånge socken, 28 januari 2010.

Jag har i varje fall skänkt en tanke åt både tvättstuga och disk idag. Så nyfiken som jag är på att se resultatet av mitt analoga knäppande, så lär jag nöja mig med att diska innan jag laddar filmspiralerna. Rena skjortor har jag i garderoben. Tvättstugan får vänta!

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

