Test 3

31 januari, 2010

Inte vet jag om det blev så mycket bättre men jag skannade samma bilder en gång till. Tretexen är mindre framträdande på grindstolpen denna gång, tycker jag. 🙂

Grindstolpe vid infarten till allén. Wij herrgård, Hamrånge socken.

Allé med lyktstolpe. Wij herrgård, Hamrånge socken.

–––––
Kamera: Kowa Super 66 med 80/2,8
Film: Kodak Portra 160 NC (utgångsdatum 02/2002)
Framkallare: Rodinal 1 + 25, 8 minuter (10 år gammal framkallare)
Inget stoppbad men fix: Accufix 1+7, 8 minuter, HCA samt sköljning 8 minuter.

  1. Lensbabie
    31 januari, 2010 kl. 20:38

    Allén blev ju kanon denna svängen 😀

    • vildhunden
      31 januari, 2010 kl. 21:03

      Visst blev bilderna bättre 🙂
      Programmet har många finesser som jag inte förstår mig på. Det sägs ju att övning ger färdighet så jag får väl träna vidare 😀
      Att ovanstående foton är urusla beror på ”fotografen”. Om jag jämför med kaffekannan så är intrycket av den bilden ett helt annat ifråga om skärpa och korn jämfört med exempelvis stolpen.

  2. Lensbabie
    31 januari, 2010 kl. 21:31

    Forska heter det när man inte har koll på vad man gör! 😀
    Jag forskar ofta med både min kamera och i Photoshop 😀

    Vink! 🙂

    • vildhunden
      31 januari, 2010 kl. 22:05

      😀 Okej. Jag ”forskar”. Undrar vad mina forskarutbildade bekanta säger om en sådan metod som den jag använder mig av? 😀
      Det finns en blogg ”Lensbabie” där det finns mycket fina foton. Är den bloggen bekant? 🙂
      Vink! 🙂

      • Lensbabie
        31 januari, 2010 kl. 22:24

        😀 Jo, nog är den bekant alltid. Tackar allra ödmjukast 🙂

        Flemming gjorde lika när han upptäckte penicillinet. Han provad o provade. Å så provad han igen! Så nog tycker jag att man kan kalla den metoden för forskning alltid.

        Vink! 😀

        • vildhunden
          31 januari, 2010 kl. 22:58

          Okej. På sätt och vis har du kanske rätt men nog genomförs forskning mer systematiskt än mitt provande. Men ett utforskande är det väl i varje fall? 🙂
          Vink! 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.