Varthän, min lilla flicka?

3 februari, 2010

Sitter och ”slöskannar” lite foton i mitt nyinköpta program (inga $-tecken mer). Men jag begriper inte än hur jag ska kunna utnyttja programmet på ett bra sätt som passar mig. Ska jag bli tvungen att läsa genom den 91-sidiga ”manualen”? Uj uj… 😉

Vasaplan, Umeå, september 1978.

–––––
Kamera: Nikon FM
Film: Kodak Tri – X, 400 ASA
Framkallare: Rodinal 1+50, 14,5 minuter

  1. 3 februari, 2010 kl. 19:13

    91 sidor =) det går fort och kan vara värt det! =)

    • vildhunden
      3 februari, 2010 kl. 22:08

      Hej och välkommen! 🙂
      Man behöver gudskelov inte läsa allt. 😀
      Ha en bra kväll 🙂

  2. 4 februari, 2010 kl. 03:48

    Oj, och manualen är på fackengelska förstås!
    Ja, nu har du kvällslektyr att …. somna till 🙂

    • vildhunden
      4 februari, 2010 kl. 04:07

      Hej! 🙂
      Jo, nog är manualen på engelska men det är många bilder också 😀

      Ha en bra dag! 🙂

  3. kajakrille
    5 februari, 2010 kl. 14:17

    Kul med en bra kamera! Själv ska jag ge mig ut med kajaken på Kvarken i sommar. Då är det bra med en liten kamera. Och kul med bildbevis!

    • vildhunden
      5 februari, 2010 kl. 16:54

      Hej och välkommen! 🙂
      Visst är det skönt med en rejäl kamera. En kamera som dessutom går att använda utan batterier. 🙂
      Kajak på Kvarken verkar riskfyllt tycker jag, som nog föredrar att färdas på en Finlandsfärja. 😀
      Ha det gott! 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.