Hem > Bild, Bostad, Diverse, Foto, Gävle, Panasonic, Shopping > Dagens loppis

Dagens loppis

6 februari, 2010

Emedan resan till Sundsvall flyttades till mitten av nästa vecka, så tänkte jag att jag kanske skulle åka in till Erikshjälpen, för att se om det fanns ett litet soffbord som jag gillade. Men det gjorde det inte. Visst fanns där flera mindre bord men inget som jag ville ha. Däremot fick jag syn på mattavdelningen och efter att ha brett ut en matta och granskat den så tog jag den under armen samt ställde mig i kassakön. När jag står där kommer en äldre gråhårig man fram till mig och säger: ”Nu har du gjort ett fynd. Mattan är i mycket gott skick. I mycket gott skick”. Sedan försvann han in på kontoret. Jag betalade de 595 kronorna mattan kostade och reste hem. En ”Tabris – Super” med måtten 240 x 170 cm, blev dagens ”loppisfynd”.

Matta. Tabris – Super 240 x 170 cm.

Etikett, matta Tabris – Super.

En matta behövde jag, men jag hade inte tänkt mig en ”iransk” (tysk?) matta i kamgarn utan en något ”modernare” matta i nordisk ”design”. Men så blev det alltså inte.

  1. Kicki
    6 februari, 2010 kl. 14:01

    ja, där gjorde du verkligen ett fynd 😀 Mattan är jättevacker.

    • vildhunden
      7 februari, 2010 kl. 00:30

      Den ser helt ”oanvänd” ut och verkar vara av ”god kvalité” också. 🙂

  2. Retstickan
    6 februari, 2010 kl. 15:05

    Oj vad snygg! Skulle helt klart kunna tänka mig något liknande 😀

    • vildhunden
      7 februari, 2010 kl. 00:32

      Den duger 🙂

  3. h-lady
    6 februari, 2010 kl. 15:09

    Mycket snygg matta….

    Mycket läckra bilder i veckan, tack för dem.

    Mycket av ordet mycket från mig idag!! 🙂

    Ha´det gott!

    • vildhunden
      7 februari, 2010 kl. 00:34

      Tack! 🙂
      ”Mycket” knutar också 😀
      236.000 knutar per kvm och mattan är 1,7 x 2,4 meter.
      Du kan få räkna ut hur många knutar det är i mattan. 😉
      Ha det bra du med 🙂

  4. 6 februari, 2010 kl. 15:36

    Vilket fynd! Jättesnygg! Det är just detta som är tjusningen med secondhand, det blir sällan som man tänkt sig. Oftast bättre! Tabriskram! 🙂

    • vildhunden
      7 februari, 2010 kl. 00:36

      Fynd? Jo med tanke på hur fin den är och kvalité samt pris så är det nog en ”billig” matta 🙂
      Kamgarnskram 🙂

  5. Lensbabie
    6 februari, 2010 kl. 22:39

    Precis som mannen sa: En mycket bra matta. Å snygg!
    Har du testat om den kan flyga. Stryk lagom bestämt över mattfransen och kolla om den inte gör en liten ansats till att kanske lätta en aning på ett hörn! 😀
    Nä fy så tokig jag är 😀 Klart att mattor inte flyger! 😀

    Vink! 😀

    • vildhunden
      7 februari, 2010 kl. 00:39

      Hej du! 🙂
      Klart att mattan flyger men innan jag drar iväg på den så måste jag rulla ut den. I annat fall är det stor risk att jag ramlar ner. Måste nog skaffa en rejäl fallskärm också 🙂
      Vinkivink tebax! 🙂

  6. Österbottniskan
    7 februari, 2010 kl. 06:36

    Ååh, precis en sådan jag är på jakt efter! Men hur skulle jag veta att den fanns på Erikshjälpen i Sundsvall?? 🙂

    • vildhunden
      7 februari, 2010 kl. 06:48

      God morgon! 🙂
      Jag visste inte heller att mattan fanns hos Erikshjälpen. 😀
      Det är det som är så överraskande med loppisar. Man vet inte att det finns grejer man behöver innan man ser dem. 🙂

  7. Österbottniskan
    7 februari, 2010 kl. 06:37

    Ehhh…slarvläste…inte i Sundsvall…men ändå för långt borta! 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.