Dagens flytt

8 februari, 2010

Umeå, 1980.

–––––
Kamera: Nikon FM
Film: Ilford FP 4, 125 ASA
Framkallare: okänd

  1. Lensbabie
    9 februari, 2010 kl. 07:02

    God morgon i stugan! 😀
    När jag ser denna går tankarna till forna tiders statare som flyttade, tror det var sista oktober. Om dom inte hade skuld hos handlaren vill säga!

    Det blir så mycket snyggare gråskala när bilderna är tagna med film. Jag gillar dina bilder! 😀

    • vildhunden
      9 februari, 2010 kl. 08:12

      God morgon!
      Tack! Roligt att du gillar bilderna 🙂
      Vad gäller gråskalan i analogt kontra digitalt vet jag inget. Jag är övertygad om att du kan mer om hur man konverterar digitala färgbilder till svartvitt än vad jag gör. Däremot tycker jag att ljuset spelar en avgörande roll för hur fotot ska bli i slutänden. Jag gillar mulet väder och tycker att foton tagna i starkt solsken är hopplösa att få till. Men här i bloggen ”vräker jag ut” allt i salig röra, nu när jag sitter och skannar mig genom tidigare ”osedda” negativ.
      Ha en bra fotodag! 🙂

  2. Lena
    12 februari, 2010 kl. 23:56

    Det här är en typisk 70-talig Ålidhemsbild – nostalgi! Så här såg det ofta ut när boende i studentkorridorer och lägenheter skulle flytta. Den handdragna kärran har jag själv lånat vid ett tillfälle i en flytt från Glunten till Språkgränd! Den lånades av vaktmästare med hotfulla förmaningar om att lämna tillbaka den på rätt ställe och i rätt tid!

    • vildhunden
      13 februari, 2010 kl. 06:01

      Är detta Ålidhem? Fanns det loftgångshus där? Jag trodde att fotot var från Carlshem. Men jag minns kanske fel? 🙂

      Kärran var kanske Bostadens eller så fanns det flera kärror?

  3. Mia
    13 februari, 2010 kl. 23:03

    Livet verkade så mycket enklare…då…

    • vildhunden
      13 februari, 2010 kl. 23:43

      Det var nog enklare att flytta när man var ung 🙂
      Studenter hade kanske inte så mycket prylar att flytta utan allt rymdes i ett par kärrlass. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.