Dagens fönster

10 februari, 2010

.

Fasad, Köping 1979.

.

Ibland när jag sitter och skannar in negativ från anno dazumal så tänker jag vilka kassa foton jag tar. Andra gånger så imponeras jag av urvalet och bredden på motiv. För att nu inte tala om den framstående och skarpa konstnärliga gestaltningen av motiven. 😀 Allt har varit tillåtet att fotografera även om jag naturligtvis varit en smula hämmad och blyg samt strängt selektiv i mitt urval av objekt. Men då och då dyker det upp en eller annan diamant bland kolen. Som fotot ovan. Ett utmärkt exempel på fotografens förmåga att skapa en högintressant bild av ett synnerligen vardagligt motiv. 😉 😀

Nåväl. Nu har jag skrivit ännu ett spännande inlägg i serien ”Tankar om fotografi” och Sundsvall hägrar bak snöröken. Ha en bra dag! 🙂

–––––
Kamera: Nikon FM
Film: Kodak Tri – X, 400 ASA
Framkallare: okänd

  1. Lensbabie
    12 februari, 2010 kl. 10:48

    Verkligen en diamant bland många här på din blogg. 😀

    Har kikat på den många gånger sen den kom upp 😀

    Vink 😀

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.