Laxgryta med ris

13 februari, 2010

Tror det får bli så. Laxgryta med råris i stället för potatis. Potatis ger för snabb och hög stegring av blodsockret. Potatis är gott, råris är långsamt och bönor är bra. Men laxgryta med bönor låter inget vidare. Ständigt detta funderande över vad som ska lagas på spisen. Jag blir så trött!

Trött blir jag också på prissättningen på en en burk bönor. Står det ICA eller COOP på bönburken kostar den 9:90 men står det Willys på den så kostar den ”bara” 4:90. Å andra sidan så måste jag köpa 16 burkar Willys bönor för att få tillbaka bensinkostnaden. Det är ett elände. Hur man än vänder sig så har man rumpan bak och blir skinnad av ”monopolisterna” här ute. Jag blir så trött att jag tror jag tar och vilar en stund före maten istället för efter idag. 😉

.

Gnid & Drag. Umeå 1979 (?)

.

–––––
Kamera: Nikon FM
Film: Kodak Tri – X, 400 ASA
Framkallare: okänd
  1. 13 februari, 2010 kl. 21:00

    Men raraste människa, varför kokar du inte dina bönor själv? Blötlägg, koka och frys in. Lätt som en plätt, billigt, gott och lättillgängligt!
    Sköt dig snyggt, annars kommer jag med piskan!
    Riskram! 🙂

    • vildhunden
      13 februari, 2010 kl. 21:08

      Aha. Tack för tipset! 🙂
      Jag trodde faktiskt att det inte var någon bra idé att frysa in bönor men ser nu på nätet att de ”kan med fördel frysas in” 🙂
      Rumpkram 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.