Hem > Bekännelser, Caffenol, Foto, Glad gubbe, Matprat, Panasonic, Shopping, Tankar, Väderprat > Röda bönor och black eye beans

Röda bönor och black eye beans

14 februari, 2010

Tack till Barbro Binda som satte mig ”på spåret”. Jag trodde faktiskt att bönor inte var ”lämpliga” att frysa in. Var jag nu fått det ifrån? Nu ska här kokas och frysas in bönor. 🙂 Shoppingen gick utmärkt och jag fick med mig både motorolja och bönor hem samt en massa annat också 🙂

Det var lite märkligt hur snabbt temperaturen förändrades när solen väl orkat upp över trädtopparna. När jag for hade temperaturen sjunkit från -3°C till -7°C. På parkeringen vid Willys var det sedan nollgradigt för att sjunka till minus fyra halvvägs hem. När jag parkerade var det -2°C , Nu visar termometern +4°C och solen värmer skönt i ansiktet och det droppar från taket. Vi går en härlig tid till mötes!

.

Bönor på längden och på tvären.

.

Röda Kidney bönor, svarta bönor, Pintobönor, Black Eye bönor, vita bönor, röda linser och kikärter följde med hem. Samt ett par rejäla laxbitar och fiskfond. Ja och så lite smör, grädde och kaviar därtill. Billigt frystorkat kaffe till Caffenol – C inte att förglömma! Dags för lunch kanske?

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. Lensbabie
    14 februari, 2010 kl. 12:04

    Oj vad det där ser gott ut. 😀

    Alla vackra färger gör ju att man blir hungrig. 😀
    Å kikärtor som är så gott 😀

    Lycka till med koket 😀

    • vildhunden
      14 februari, 2010 kl. 14:26

      Bönor är gott! 🙂
      I morgon ska jag till Stockholm så det blir inget kokat förrän tidigast tisdag.
      Ha det gott! 🙂

  2. Lensbabie
    14 februari, 2010 kl. 19:48

    Kör försiktigt till huvudstaden 😀
    Vinka när du far förbi 😀

  3. 14 februari, 2010 kl. 22:53

    Oj va nyttigt! Jag kan inte lära mig äta bönor och njuta av det – jo bruna bönor med fläsk är gott men dom vita, stora, färggranna … går inge bra.

    • vildhunden
      14 februari, 2010 kl. 22:56

      Idag testade jag ett ”fuskrecept” på en fransk böngryta som jag åt med bogfläsk. Den var helt okej. Jag gillar bönor. Dessutom är det nyttig mat. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.