Sur gubbe

14 februari, 2010

Igår kollade jag in en kanadensisk gatufotograf som ”skjuter från höften” utan att ta upp kameran till ögat. Inspirerad av honom hängde jag kameran runt halsen och fotograferade människor jag mötte när jag flanerade fram mot Konsumaffären. Inne på affären tog jag ytterligare ett halvt dussin bilder på kunder och ett par på kassörskan. Allt i största hemlighet. Hemkommen skulle jag kolla bilderna bara för att upptäcka att jag glömt att sätta tillbaka ett minneskort i kameran. Inga bilder blev det! 😦

Snacka om Alzheimers och att solen gick ner i förtid. 😦

Jag ska nog sätta mig och se om jag kan skanna in lite gamla arkivbilder med ”känsla” istället för att larva runt med en kamera runt halsen.

  1. 14 februari, 2010 kl. 18:25

    Alla hjärtans kramar på dig surgubbe! 🙂

  2. Lensbabie
    14 februari, 2010 kl. 19:56

    Jag tycker inte du ska ge upp i första taget och bli gråtledsen för de. På´t igen. Det är ju så buskul att fota så.

    Nä i med minneskortet och ge dig iväg till affären igen. Du kan alltid köpa dig en dagens tidning 😀

    På´t igen 😀

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.