Snöstorm?

20 februari, 2010

.

Kungsgatan. Umeå 1978.

.

Det har talats på radion om kraftigt snöfall och hård nordostlig vind idag. Klass 1–varning och kulingvarning är utfärdad av SMHI. Men än så länge är det mest bara kallt. Tolv grader kallt. Tror jag kryper tillbaka ner i sängvärmen.

Uppdatering: Tydligen var det ett mycket besvärligt väglag igår. E–4:an mellan Axmartavlan och Tönnebro var avstängd nio timmar och trettio minuter igår efter flera trafikolyckor där sex långtradare körde av vägen. Hur ska det bli idag då? Vågar jag mig ut bland lastbilarna?

Uppdatering 2: Klass 2 heter det nu ifråga om södra Norrlands kustland (Gävleborgs län). Vi får väl se hur det blir med den saken. Just nu ( kl 15.05) snöar det inte alls.

–––––
Kamera: Nikon FM
Film: Kodak Panatomic – X, 32 ASA
Framkallare: okänd

  1. 20 februari, 2010 kl. 13:33

    Trevlig sida du har. Jag tror du vågar gå ut om du kommer ut. Själv är vi så där härligt insnöade. /Glenn

  2. vildhunden
    20 februari, 2010 kl. 14:24

    Hej och välkommen! 🙂
    Skoj att du gillar sidan 🙂
    Jag var ut på förmiddagen. SMHI höjde varningen till en klass 2 i södra Norrlands kustland under dagen. Då ska jag hålla mig inne 🙂
    Ha en bra dag. 🙂

  3. Lensbabie
    20 februari, 2010 kl. 21:54

    Åhhh vår och vårljus. Nu blir jag glad av denna bild 😀

    • vildhunden
      20 februari, 2010 kl. 21:58

      Bra! 🙂
      Det kan vi behöva 🙂

  4. 20 februari, 2010 kl. 22:36

    Här har jag passerat MASSOR av gånger, vet exakt vart det är.
    Här i Umeå har solen strålat hela dan och nu, 22.30, snöar det då inte. Så vi får väl se om det händer nåt i morgon. Stormkram! 🙂

    • vildhunden
      20 februari, 2010 kl. 22:58

      Jag hade också passerat där många gånger. 😀
      Tre år efter fotot blev det som en ”hemadress” för mig. 🙂
      Solskenskram 🙂

  5. 21 februari, 2010 kl. 20:00

    Nej, det är ingen klass på vädret nuförtiden. Det blir både mesigare och försenat. Varg, varg, helt enkelt.

    • vildhunden
      22 februari, 2010 kl. 08:56

      Ovädret blev nog bara lite försenat. Här blåste det kulingvindar och snön drevade. Jag höll mig inne 🙂
      Det är nog värre problem söderut tror jag mig ha förstått.

  6. Gerd
    21 februari, 2010 kl. 23:42

    Kl 14:05 -20, snöade och blåste 13 m/s i Västerbottens kustland.

    • vildhunden
      22 februari, 2010 kl. 08:57

      Vinden och snöandet avtog i går. Det blev kallt istället. I natt –28°C. 😦

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.