Hem > Diverse, Pengar > Spräckta byxor och spräckt budget

Spräckta byxor och spräckt budget

23 februari, 2010

Förra månaden sprack ett par av mina utslitna jeans. Inga nya anskaffades. Denna månad sprack månadsbudgeten med ett par hundralappar när jag summerade mina räkningar och skickade iväg dem för betalning. Nästa månad kommer det bilskatt, bilförsäkring samt en saftig elräkning, misstänker jag.

Jag tror jag gör som SJ och kallar det för force majeure när budgetballongen spricker med en smäll.

Kategorier:Diverse, Pengar
  1. Lensbabie
    23 februari, 2010 kl. 20:55

    Aj aj naturkatastrofer är inte att leka med men du ska få ett litet ekonomiskt tips av mig.

    Lägg alla räkningar i en hög och betala det som är viktigast.
    Dom fordringsägare som inte får betalt mailar du till och skriver följande.
    ”Tyvärr har ni inte kommit med i månadens dragning. Välkommen igen nästa månad. Tack för din medverkan” 😀

    Kan det vara nåt? 😀

    • vildhunden
      23 februari, 2010 kl. 21:07

      😀 Det var ett bra tips! 😀

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.