Bloggosfären sover

21 mars, 2010

Jag noterar att ”min bloggosfär” med ett 40–tal bloggar sover denna söndagsmorgon när snön yr omkring utanför fönstret. Vi har fått en släng av vinter igen. SMHI talade om mellan fem och tio centimeter nysnö under dagen. Tidigare i vinter har det kommit 3 meter snö så vad spelar fem – tio centimeter till för roll egentligen? Accu Weather påstår att det blir sol i morgon, snö på tisdag och varmare med regn i slutet av veckan. Vi får väl se.

Annat var det den 6 oktober 1973. Då fanns det ingen snö på gatorna i Charlottenberg, Värmland. Idag ser det säkert annorlunda ut.

.

Charlottenberg den 6 oktober 1973.

.

Nej, nu tar jag dagens andra kafferunda. Sedan ska jag skanna ytterligare en rulle eller två! 🙂

Uppdatering kl 10.00: Josephzohn och Annika Bryn är vakna! 🙂

–––––
Kamera: Praktica Super TL
Film: Tri – X 400 ASA
Framkallare: Rodinal 1 + 50, 14,5 minuter

  1. JC
    21 mars, 2010 kl. 09:32

    Strålande sol, klarblå himmel och varmt. Åtminstone i mellersta Norrland 😉

  2. Lensbabie
    21 mars, 2010 kl. 11:24

    Jag gillar verkligen den här typen av tidsdokumenterande bilder. Bilarna som man minns från när man var liten, då såg man vad det var för bil. I dag ser alla lika dana ut. Gillar också att se människor i bild. Den gamle mannen med de långa benen och käppen. Den rakryggade kvinnan med kryckorna. Hon ser inte ut att vara så illa däran.
    Å så gillar jag kornen och gråskalan.

    Å nu tar jag dagens andra kaffesväng 😀 innan det är dags att baka cibatta 🙂

    • vildhunden
      21 mars, 2010 kl. 11:44

      När jag kikar på rullarna från Charlottenberg så tycker jag att jag tog ”konstiga” bilder. Misstänker att jag bara ville ”dokumentera” ställen jag varit och bott på. Tog också en hel del foton på min morbror, mostrar och kusin och kusinbarn. Men övervägande märkligt många översiktsbilder blev det.
      Visst var det enklare att identifiera olika bilar förr. Eller så har jag tappat intresset med åren. Å andra sidan så kan man ha en sådan här bil om man vill ”sticka ut”. 😀

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.