Fotografera mera!

28 mars, 2010

Veckans tema för Fotoriss är ”7” och just nu kl 05.10 sitter jag och funderar på om jag mäktar med att ta tre bilder med det gemensamma temat kring talet ”7” under den kommande veckan. Som jag ser på saken så ska fotografierna vara nytagna och innehållet klart framgå av fotografierna utan att jag ska behöva förklara i vidhängande text vad som är talet ”7” i bilden. Däri ligger mitt problem, tror jag. Men det är klart, att till skillnad från Lensbabie så kan jag skita i veckans triss. Hon måste däremot göra sina inlämningsuppgifter till skolan. Jag har ingen skola att sköta!

Vi får se om det blir som förra året att jag kryper ner på knä. Men först ett par koppar kaffe! 🙂


.

Fotografen. Gåsholma den 2 april 2009.

.

För övrigt har det varit nollgradigt och regnat i natt. Hur mycket det påverkat snödjupet vet jag inte.

Uppdatering: Talet 7 blev ett ”lyckotal” för en Lottovinnare i Skåne som kan kassera in närmare 215 miljoner för sju rätt. Eller blev det ett olyckstal? Mycket pengar blev det i varje fall!

–––––
Kamera: Panasonic FZ – 30

  1. Lensbabie
    28 mars, 2010 kl. 09:51

    Vilken fin bild!
    Här skulle jag kunna på att analysera de olika planen i bilden men jag låter bli. Risken finns att jag pratar sönder hela kommentaren. Jag gillar stenarna i förgrunden.
    Klart att du ska försöka anta utmaningen med 7:orna. Det ska jag! 😀

    • vildhunden
      28 mars, 2010 kl. 11:35

      Tack! 🙂 Jag startade självutlösaren och skyndade mig över stenarna 😀
      Jag har varit ut en sväng nu på morgonen. Det var skitväder; hård vind och blötsnö. Dötrist att fota men jag fick tre bilder med ”7:an”. Hur de verkligen blev vet jag inte än. Förmodligen fantasilösa.

      • Lensbabie
        28 mars, 2010 kl. 12:03

        Självutlösare! Nu blir jag grymt imponerad av exponeringen och kompositionen. 🙂

        Här är det inte roligare. Gråt grått och grått.
        I dag blir det en innedag. Satsar på att göra inlämningsuppgiften klar och motivationen till bilderna färdig. Så jag äntligen kan få lite ro!
        Å så matlådor förståss. 🙂

        • vildhunden
          28 mars, 2010 kl. 12:21

          Äh… man ska ha tur också. 😀
          Sedan har jag en fäll– och vikbar display på kameran. Det underlättar inställningen. 🙂
          Matlådor? Tack för tipset! 🙂

  2. 28 mars, 2010 kl. 11:06

    215 miljoner! Jag blir avundsjuk men vägrar ändå att slänga bort mina sura slantar till Svenska Spel…

    • vildhunden
      28 mars, 2010 kl. 11:38

      En tiondel skulle betyda lyxliv för mig och en hundradel ett gott liv 🙂
      Men 214.600.000?

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.