Hundskit också!

28 mars, 2010

Jag hade sett den stora bruna blaffan på vägen och bestämde att jag skulle undvika den medan jag fotograferade. Så tar jag ett par steg till vänster och kommer plötsligt att tänka på hundskiten. Då ser jag att under min vänstra sko är den. Jag blev alldeles störd; gick runt och strök av skon i snön. Plaskade i vattenpölarna och strök av sulan så gott det gick med toalettpapperet jag hade i handskfacket.. Mer vatten och mer papper tills allt det bruna föreföll vara borta under sulan och på kanten av skon. Jag kände mig skitsur och fotograferandet var inte lika roligt längre utan jag åkte hem tämligen omgående och spolade av skorna med handduschen. Kanske ska jag passa på att svänga av vägen vid ett senare tillfälle för det finns flera intressanta byggnader och detaljer där. Men jag kommer inte att kunna stå där på vägen utan att tänka på den äckliga hundskiten under min sko.

.

Ockelbo den 28 mars 2010.

.

–––––
Kamera: Panasonic FZ – 30

  1. Lensbabie
    28 mars, 2010 kl. 23:01

    Det är ju skit att hundägare inte kan plocka upp efter sina ”älsklingar”. Alltid lika tråkigt varje gång det händer.

    • vildhunden
      28 mars, 2010 kl. 23:33

      Det är klart att det är skit 😦
      Men jag lever ju 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.