Hem > Diverse, Matprat, Väderprat > Igår åt jag lunch

Igår åt jag lunch

28 mars, 2010

…och det ska jag göra även denna grå trista dag. Igår provade jag på att göra boveteplåttar (blinier) som jag åt med bacon och lingonsylt. Det var första gången jag försökte mig på att göra blinier och då övning ger färdighet så ska jag äta det till lunch idag med. Men denna gång utan bacon för den är slut. Visserligen har jag både lite gräddfil, rödlök och en burk röd kaviar i kylskåpet men jag avvaktar tills vidare.

Håller det på så här så kommer det säkerligen att sluta med att jag köper mig en gjutjärnspanna för blinier. Konsumism! 🙂

Uppdatering: Bengt Björkbom som skriver bloggen Straight Photography är en man som hänger med på trender. 😉 Eller åtminstone påstår han sig göra det. Igår matbloggade han och avslöjade sitt recept på plättar med öl. 🙂

Kategorier:Diverse, Matprat, Väderprat
  1. 28 mars, 2010 kl. 13:10

    Blinier är väldigt gott. Det finns en rysk förrätt där man skär saltgruka i stavar och doppar i honung och gräddfil….mums…för man äter blinierna.

    Såna plättgjutjärn brukar finnas på loppisar.

    • vildhunden
      28 mars, 2010 kl. 13:28

      Ja det var gott men bovetemjölet var svindyrt! 60 kronor kilot! 😦
      Nästa gång ska jag prova med Creme Fraiche istället för gräddfil.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.