Hem > Bild, Digitalt foto, Diverse, Foto, Kowa, Mellanformat, Panasonic > Vad jag har i min kameraväska

Vad jag har i min kameraväska

28 mars, 2010

Här kan ni se vad Lensbabie har med sig ut på en vanlig fotoexpedition en lördag i slutet av mars.  Nedanstående är vad jag har i min kameraväska och oftast får den utrustningen stanna hemma. Åtminstone nu under vintern.

.

Min kameraväska den 28 mars 2010.

.

Ett kamerahus Kowa Super 66, ett objektiv Kowa 85/2,8 med UV–filter, ett objektiv Kowa 150/3,5 med UV–filter, tre mellanringar, trådutlösare,  polfilter, orange filter, gult filter samt ett grönt filter. Dessutom brukar jag också medföra ett gäng filmer, en bomullstrasa, blåspensel samt en putsduk.

Väskan med innehåll väger 5 kilo. Där kan också rymmas några minneskort och min teleförlängare Olympus TCON–17. Kameraväskan får hänga över axeln; digitalkameran hänger jag runt halsen och mitt 3,5 kilos stativ tar jag under armen när ”hela” utrustningen ska med på en ”fotoexpedition”.

Jag använder ingen väska när jag fotar digitalt. Jag hänger kameran under rocken, stoppar telekonvertern i fickan tillsammans med ett extra batteri och kanske ett minneskort.

–––––
Kamera: Panasonic FZ – 30

  1. Lensbabie
    28 mars, 2010 kl. 18:52

    Wow vilken spännande kamera!!
    Kan du inte berätta lite mer om den i ett blogginlägg. Jag tycker den ser fantastiskt spännande och intressant ut.
    :D! Nyfiken i en strut är hon också den där Lensbabie 🙂
    Eller kanske kunskapstörstande 🙂

    • vildhunden
      28 mars, 2010 kl. 18:55

      Jag har umgåtts länge med tanken på att presentera de kameror jag äger. Det är kanske dags nu? 🙂

      • Lensbabie
        28 mars, 2010 kl. 19:18

        Ja, jag tycker det är hög tid. 😀

        Det ser jag verkligen fram emot. Jag har aldrig sett något liknande och är så nyfiken 🙂

  1. 28 mars, 2010 kl. 19:21
Kommentarer inaktiverade.