Förmiddag i staden

29 mars, 2010

Jag for i till stan men någon ”plättlagg” (blinipanna) hittade jag inte. Nu har jag genomsökt åtta butiker och två loppmarknader. Jag försåg mig med två små låga rostfria formar för en tjuga på en loppis. Sedan vandrade jag omkring med kameran och ”sköt från höften” medan jag vandrade omkring bland besökarna. Av ett fyrtiotal foton blev det möjligen endast tre eller fyra som ”duger” i tekniskt avseende. De övriga blev mycket konstnärliga med skakningsoskärpa på grund av att jag försökte fota mitt i steget eller helt enkelt hade för bråttom. Det gäller att ha en strategi för hur fotografering ”from the hip” ska genomföras. Så mycket står klart för mig i alla fall.

.

Gävle den 29 mars 2010.

.

.

Valbo den 29 mars 2010.

.

Några ”sjuor” till Fototrissen blev det inte. Kanske ska jag nöja mig med de uschliga tre jag har sedan gårdagen?

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. Lensbabie
    29 mars, 2010 kl. 16:55

    Jag tycker du har gjort ett bra jobb i dag. 🙂
    Den översta bilden med damen i den blå tröjan skulle mycket väl kunna vara en inlämningsuppgift. 🙂 Bara aningen mera skärpa. Men den bilden förmedlar något. En trevlig och ljus atmosfär dit många går för att göra fynd tex. Bordet skapar diagonal som skapar djup.
    Nä nu ska jag inte svamla mera 🙂

    • vildhunden
      30 mars, 2010 kl. 11:06

      🙂 Svamla på du 🙂
      Det är bara trevligt med synpunkter och kommentarer.
      Ha en bra dag i Gruvan! 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.