Hem > Bild, Digitalt foto, Fåglar, Foto, Panasonic > Första april

Första april

1 april, 2010

.

Tranor. Hagalund den 1 april 2010.

.

Ser ni tranorna som vankar omkring på snön? Idag fanns det fyra tranor ute på åkern ner mot ån. Långt bort från mig och naturligtvis hade jag lämnat telekonvertern hemma så istället för 714 mm brännvidd (jfrt. 35 mm) så blev det bara 420. Bilden är uschligt dålig men nu är de är här! Eller åtminstone har de varit här. Frågan är om de inte bara var upp och ”kollade in läget”? Men betyder detta att våren snart är här också?

Uppdatering: Jag ska önska alla mina läsare en riktigt trevlig och GLAD PÅSK!

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. kajakrille
    1 april, 2010 kl. 12:32

    Oj, läckert!

    • vildhunden
      1 april, 2010 kl. 12:48

      Fotot blev inget vidare men idag var det första gången jag såg ett vårtecken! 🙂 Under en kort tid på våren brukar det kunna vara ett hundratal tranor på åkrarna här omkring. Några gäss har jag sett tidigare men det finns inte en bar fläck på åkrarna och ingen mat. Jag misstänker att fåglarna drar en bit söderut i väntan på att snön ska försvinna.
      Tack för kommentaren! 🙂

  2. 1 april, 2010 kl. 14:27

    De kommer när de kommer, tranorna och våren. Helt säkert. 🙂
    Påskpuss och aprilkram! 🙂

    • vildhunden
      1 april, 2010 kl. 23:21

      Var det inte du som visste att sommaren är inställd i år? Eller var det vit den skulle bli? 😉
      Vårkram 🙂

  3. h-lady
    1 april, 2010 kl. 15:53

    En helt underbart härligt påsk önskar jag dig!
    Skickar en aprilkram från Blåkulla…

    • vildhunden
      1 april, 2010 kl. 23:23

      Tack! 🙂
      Det blir säkert en bra påsk. 🙂
      Blåkulla? Strax söder om Tönnebro? Eller har du ett eget? 😀
      Kram! 🙂

      • h-lady
        2 april, 2010 kl. 09:31

        ”Mitt” Blåkulla ligger strax utanför Kalmar..kanske… brukar somna på kvasten. Har bra autopilot… *jupp*
        Jadå, störtkruka, 4punktsbälte, katt, kaffekanna, choklad m.m. medföljer!
        Ha´det gott!

  4. Lensbabie
    1 april, 2010 kl. 19:44

    Jag lovar dig att hela vårenkitet kommer. Helt säkert. Här hade vi värsta störtskuren med regn på förmiddagen och nu på kvällen så skiner sola. 😀

    Å jag önskar dig en riktigt riktig trevlig och glad påsk!

    Vinkar från kvasten 😀

    • vildhunden
      1 april, 2010 kl. 23:26

      Jag hoppas du har rätt. 🙂
      Här regnade det också ordentligt mitt på dagen. Men snön ligger djup fortfarande. 😦
      Åker du kvast i dessa dagar? Du har väl säkerhetsbälte och fallskärm?
      Ha det bra i ”Gruvan” under helgen. 🙂

      • Lensbabie
        1 april, 2010 kl. 23:29

        Ja, självklart åker jag kvast, som alla andra fruntimmer med lite självaktning gör. 😉 Tog en lite tur i dag för att träna lite. Förra året störtade jag efter bara 200 meter. 😦
        Självklart har jag säkerhetsbälte, fallskärm OCH kaffepanna med vidhängande katt 😉
        Nattisvinkar 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.