Aster

5 april, 2010

Temat för veckans Fototriss är ”Nära” och det gör mig en smula bekymrad. Jag vill gärna delta. Mest för att jag ska tvingas att fotografera och tänka lite extra kring temat. Med tanke på årstiden så blir motiven lite annorlunda denna gång än vad de vanligen brukar vara. Jag gillade att krypa omkring på tomten för att fotografera blommor och annat som växte på marken. Man får som en annan syn på det som växer när man kommer nära. Att jag sedan använder en makrolins av sämre kvalité och accepterar den förvrängning den ger gör fotograferandet än roligare. Men några blom– eller svampbilder blir det inte denna vecka. Jag, som inte ens vill gå ut idag, måste finna andra motiv i det kylslagna gråvädret. 😦

.

Aster

..

Uppdatering: Med tanke på kylan och det grå vädret samt den eventuella (enl SMHI) blötsnön så tror jag att jag ger fanken i närbilder idag. Eventuellt ger jag mig ut på vägarna och letar sneda lador i landskapet istället.

Jag har fått en idé till närbilder som inkluderar ett trästativ och gängor! 😀 Kanske behöver jag inte frysa fingrar och ända av mig trots allt. 🙂

  1. Lensbabie
    5 april, 2010 kl. 09:40

    Den var jättetrevlig. Det riktigt strålar. Har lite Lensbaby känsla och sånna effekter höjer alltid känslan lite extra.
    Jättesnygg blombild som livar upp en dag som i dag när det snöar ute!
    Ha en bra dag! 😀

    • vildhunden
      5 april, 2010 kl. 10:00

      God morgon! 🙂
      Tack för kommentaren. 🙂
      Åhå… det snöar söderut. Det är väl det vädret som väntas hit under förmiddagen då. 😦
      Ha en bra dag du med. 🙂

  2. 5 april, 2010 kl. 14:16

    Underbar bild! Den värmer och strålar. Gör inte solen det, strålar din blomma i alla fall!
    Asterkram!:-)

    • vildhunden
      5 april, 2010 kl. 22:19

      Jag lämnade den strålande blomman hemma när jag drog ut i snöslasket. 😦
      Idékram! 🙂

  3. 5 april, 2010 kl. 21:55

    Det ser ut som om blomman rör på sig….så märkligt! Läckert!

    • vildhunden
      5 april, 2010 kl. 22:20

      Tack! 🙂
      Har du varit på fest? Eller? 😉 😀

  4. 6 april, 2010 kl. 20:32

    Japp – 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.