Hem > Bloggtorka, Dravel, Pengar, Tankar > Leva på detta?

Leva på detta?

9 april, 2010

Hittade denna bild på datorn. Varifrån den är hämtad vet jag inte.

.

.

Kan jag leva på denna summa? Det är värt att kolla! Förmodligen är det ”nöjesresandet” med bilen som spräcker min ”budget”.

Kategorier:Bloggtorka, Dravel, Pengar, Tankar
  1. Lensbabie
    9 april, 2010 kl. 23:13

    Lägg på en lusentapp på hyran också. Verkar väldigt lågt räknat. Såg vad normen var i vår kommun häromdagen men tyvärr så sviker minnet en gammal människa.
    Men det klart om man inte köper kläder och skor eller hoppar och leker så har man tusenlappen där, nästan.

    • vildhunden
      9 april, 2010 kl. 23:38

      Jag har lägre hyra och kläd– och skokontot är lägre. 🙂
      Det är nog mitt bilåkande som kostar. 😦

      • 10 april, 2010 kl. 13:29

        Hur är det med lek-kontot?

        • vildhunden
          11 april, 2010 kl. 09:09

          Lek-kontot är definitivt i underkant 😀

  2. 10 april, 2010 kl. 13:28

    Jaså, 70-kortet har blivit ett 690-kort? Jag minns när jag läste ordet 70-kort första gången, och frågade mig varför man fick göra just antalet 70 resor på kortet, analog med den för mig mer bekanta 10-biljetten som gällde på statens järnvägar.

    • vildhunden
      11 april, 2010 kl. 09:14

      Bäste Civilingenjör.
      70–kortet minns jag vagt att jag hört talas om men jag har ingen personlig erfarenhet av att resa med det.

  3. Gerd
    10 april, 2010 kl. 22:06

    Min budjep sprack redan vid livsmedel, lekkontot lägger jag på bilen. Bara för dr och medicin 225 i månaden. Allt har spruckit ingen ide att räkna.
    50 kortet kom 1971 och då blev det billigt att åka sen kom 70 kortet kom i slutet på -70.

    • vildhunden
      11 april, 2010 kl. 09:19

      Du har koll på korten märker jag! 🙂
      Sant är att läkare och medicin kostar. Vi har samma kostnad ser jag. Att ha bil är dyrt! Utan bilen skulle jag tvingas flytta och då blir hyran en tusenlapp högre. Å andra sidan sjunker kanske resekostnaden? Hur man vänder sig så har man ändan bak.
      Ha det gott. 🙂

      • 11 april, 2010 kl. 12:18

        Jo, det är bättre att vara rik och frisk än fattig och sjuk.

        • vildhunden
          11 april, 2010 kl. 15:48

          Jo och ju rikare, desto vackrare och attraktivare blir man. 😀

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.