Är jag fast nu?

17 april, 2010

”Så har även jag trillat dit. Ska skapa min egen blogg – om jag klarar av det alltså. Om innehållet vet jag intet än så länge. Jag antar att det kommer att ge sig med tiden. Förmodar att bloggen närmast kommer att likna en offentlig dagbok – på gott och ont.
Mina första stapplande försök att ladda upp en bild misslyckades skändligen. Är det mitt fel eller webbläsarens? Hmm, får nog ta mig en funderare. Ha det gott så länge!”

Så skrev jag i mitt allra första inlägg den 24 september 2006 när jag började bloggandet. Då och då har jag övervägt att sluta klattra om oväsentligheter i ett trist liv. Radera bloggen har jag nog inte tänkt. Istället har jag tänkt att det är, som Lensbabie skrev i en kommentar, en del av mitt liv som kan få skvalpa runt i cyberrymden långt efter det att jag är borta. Hur många bloggposter det blivit under åren vet jag inte. Här hos WordPress har det nu blivit 902 stycken inlägg.

Varför fortsätter man (jag) att blogga? För min del tror jag att min blogg är som en vak där jag kan hämta lite luft. Ett litet fönster som jag kan öppna och då få kontakt med en del av världen, även om det i många stycken är en virtuell värld. Hur trist skulle inte mitt liv vara utan min blogg och den kontakt den ger med mina läsare? Bloggen är helt enkelt nödvändig för mig som livet ser ut just nu. Jag är gift med min blogg. Eller kanske är den ett gift i min kropp?

.

Sommarsulorna kom på plats den 15 april 2010.

.

Annars händer inget särskilt i min del av världen. Bilen har fått sommardäck men jag fick svid i nacken och värk i ryggen. Det är ett helvete att bli gammal!

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. Hannu
    17 april, 2010 kl. 13:16

    Ovana rörelser, som att skruva hjul på en bil (vilket man gör två ggr per år) är en fara för den äldre befolkningen.

    Det vet jag av egen erfarenhet 😉

    Kanske är dags att försöka påverka regeringen så att de gör något åt det? ;-D

    • vildhunden
      17 april, 2010 kl. 19:56

      Kanske ett ”däcksbytaravdrag” i deklarationen? 😀
      Sanningen är nog att man har för bråttom och rörelserna blir ”ryckiga”. 🙂

  2. 17 april, 2010 kl. 21:46

    Ja, jag har redan en bortgången bekant vars anteckningar nog kommer att finnas publicerade i evighet.
    Själv funderar jag på var min aska ska spridas.

    • vildhunden
      19 april, 2010 kl. 07:44

      Om Civilingenjören tillhör skaran som finns på Facebook så har jag erfarit att ”askan” strös i en virtuell minneslund. Vilket skulle kunna lösa problemet med avfallet. 😉

  3. Lensbabie
    17 april, 2010 kl. 23:21

    Men för hunnan gubbar lämna in sånt till auktoriserad gummiverkstad. Det är värt vartenda öre! Det finns saker vi medelålders inte ska pyssla med, helt enkelt. Däckbyte är en sådan sak. Å däckfirman ska ju leva den också.

    • vildhunden
      19 april, 2010 kl. 07:48

      Vad sjutton! Ska jag först lasta in däcken i bilen och sedan köra flera mil till en däcksverkstad? 😉 😀
      När jag pendlade gjorde jag så. 🙂

  4. Flavia
    19 april, 2010 kl. 12:56

    fortsätt du att blogga, att fundera, att reflektera, att fotografera, att leverera..vi är några som läser..

    F

    • vildhunden
      19 april, 2010 kl. 14:29

      Jo, nog blir det så. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.