Vårtecken

18 april, 2010

Som vanligt innebar gårdagen en stund nere vid Saltharsfjärden och fortsatta försök att fånga en flygande fågel. Mediokert resultat, som vanligt.

.

Fiskmåsar. Saltharsfjärden den 17 april 2010.

.

Men jag fann i varje fall årets första tussilago i brungräset på Kvistholmen! Alltid något! 🙂

.

Kvistholmen den 17 april 2010.

.

Undrar vad som händer idag då? Veckans tema för Fototrissen är ”Metall”. Kanske ska jag ta en sväng med kameran även idag?

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30 (måsen fotograferad med Olympus TCON – 17)

  1. Lensbabie
    18 april, 2010 kl. 10:43

    Nu ska Lensbabie säga ett ord eller två.
    Detta är INTE mediokert. Stop och belägg.
    Jag gillar båda bilderna.
    Måsbilden är det en hel del enerig i. Måsen hänger där och ska precis landa och i och med att linjerna bakom inte är helt i horisont utan lutar lite så förstärker det känslan av energi. Mycket snyggt fotat.

    Å tussilagon hade du kunnat fota som alla andra. Från ca 150 cm höjd rakt på, men du valde att krypa nära och verkligen visa vilken fantastisk livskraft och energi det finns i den lilla tussilagon. Så fint illustrerade i solen.

    Mediokert finns inte här. 😀

    Herre min ge, jag låter som Göran Segeholm. 🙂 Å han vet vad han talar om, han! 🙂

    Ha en fin och bra dag. 🙂

    • vildhunden
      19 april, 2010 kl. 07:50

      Tack ”Göran”! 😀

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.