Metallhytta i Fototriss

19 april, 2010

Det låter enkelt att fotografera ”Metall”. Det kanske det är för den som har motiv och strategi klar för sig. Jag hade det inte. Igår besökte jag Axmar Bruk för att se om viken var isfri och då stannade jag till vid Axmar Hytta för att se om det fanns ”metall” där. Det var ytterst lite som skräpade men jag fick ihop en triss. Ingen ”kanontriss” men ändock en triss med metall i bilderna.

.

Axmar Hytta den 18 april 2010.

.

Min triss denna vecka är hämtad från Axmar Hytta. Den egentliga driften upphörde före 1920 och bruket lades formellt ner 1927. Numera står Axmar hytta, som byggdes på 1860-talet, kvar som ett monument över den tidigare järnbruksepoken.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. Mia
    23 april, 2010 kl. 21:19

    Kanonbilder som vanligt, fint gammalt bruk…

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.