Hem > Diverse, Foto > Vulkanutbrottet i bilder

Vulkanutbrottet i bilder

19 april, 2010

Hos Irrhönan hittade jag en länk till dessa vackra bilder från vulkanutbrottet på Island.  Vackert och skrämmande.

Kategorier:Diverse, Foto
  1. 19 april, 2010 kl. 23:13

    Ack ja, jag minns bilderna på vulkaner i ”Det bästas stora världsatlas”, min barndoms kanske mest lästa bok.
    För att inte tala om ”Plan 714 till Sydney”!

    • vildhunden
      20 april, 2010 kl. 08:12

      Jag måste erkänna att jag inte har något minne alls av de böckerna. 🙂

  2. Lensbabie
    19 april, 2010 kl. 23:14

    Naturen kommer vi människor aldrig att rå på, hur mycket vi än försöker. Tack och lov!
    Fantastiska bilder som både är vackra och otäcka. Bilder som berättar något!
    Nu ska naturen få råda även här. Horisontalläget bör intas snarast. 🙂

    God natt, sov så gott 😀

    • vildhunden
      20 april, 2010 kl. 08:14

      När ”naturen” vaknar på fel sida så blir människor och djur mycket små och kraftlösa. Men bilderna är vackra. 🙂
      Har naturen vaknat nu?
      God morgon! 🙂

      • Lensbabie
        20 april, 2010 kl. 19:16

        Känns som det är lite sent på dagen för att svara men jo fröken kom till gruvan i morse också. Ha en bra kväll 😀
        Å kanske är det Moder Jord som vaknat på fel sida där uppe på Island 😀

  3. 20 april, 2010 kl. 08:13

    Visst är det – både vackert och skrämmande.
    Naturkrafter.

    • vildhunden
      20 april, 2010 kl. 08:15

      God morgon! 🙂
      Ja det är vackert men effekterna skrämmer.

  4. 20 april, 2010 kl. 09:30

    Vi har väl alla våra små utbrott och avbrott – till min glädje ser jag att ditt avbrott är ersatt av nya utbrott 😀

    • vildhunden
      22 april, 2010 kl. 09:02

      Jo och Gubben har gjort ett avbrott ser jag. 😉

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.