Hem > Diverse > I Shot The Serif

I Shot The Serif

30 april, 2010

.

.

Var bilden kommer ifrån vet jag inte. Den har legat och skvalpat ett par dagar på skrivbordet.

Kategorier:Diverse
  1. Lensbabie
    30 april, 2010 kl. 20:55

    😀
    Ha en trevlig valborg och en fin 1:a maj!
    😀

    • vildhunden
      30 april, 2010 kl. 21:49

      Tack detsamma! 🙂

  2. 1 maj, 2010 kl. 08:17

    Den var bra! Det finns en massa teckensnitt som är san serif. Personligen gillar jag serifer; texten blir mer lättläst med än utan. Tycker jag.

    • vildhunden
      1 maj, 2010 kl. 08:52

      Serifer anses väl vara mer lättlästa typsnitt på papper än sanserifer. Medan sanserifer anses vara lättare att läsa på skärm. Det var noga med val av typsnitt när jag gick en mediautbildning i slutet av förra seklet och tränade på att göra trycksaker och hemsidor. Idag verkar ingen bry sig särskilt mycket om typsnitten. Eller är det bara jag som slutat bry mig?

      • Lensbabie
        1 maj, 2010 kl. 08:55

        Typsnitt är jätteviktigt.
        Dels för helheten och det generella intrycket som kan förstärkas med hjälp av typsnittet. Och inte minst för att vissa typsnitt är lättare än andra att läsa för dyslektiker.
        😀 Jo vad jag kan 😀

  3. 1 maj, 2010 kl. 11:02

    Hej igen! Grinkäringen är tillbaka. Bilden snor jag rakt av. Ha en trevlig 1:a maj. *nynnar Internationalen*

    • vildhunden
      1 maj, 2010 kl. 18:08

      Hej och välkommen åter! 🙂

  4. Hannu
    3 maj, 2010 kl. 22:12

    • vildhunden
      5 maj, 2010 kl. 14:42

      …didn’t shoot no deputy 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.