6 maj 2010

6 maj, 2010

.

Den 6 maj 2010.

.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. Lensbabie
    6 maj, 2010 kl. 20:13

    Ett mycket starkt porträtt. Vinjetteringen ger känslan av att man kikar i smyg. De mörka över ögonen och handen mot pannan ger känslan av svårmod och handen med cigaretten förstärker känslan av avskildhet. Att bilden är tagen i köket förstärker känslan av närvaro i vardagen. Fina kontraster med bra teckning i mellantonerna. Väldigt stark bild som säger mycket.

    • vildhunden
      6 maj, 2010 kl. 20:19

      Å… TACK för den analysen! 🙂
      Men jag ser också att jag hade för bråttom och slarvade med efterbelysningen. 😦
      Nu får bilden vara så här tills jag (kanske) gör en ny ”kopia”.

  2. 6 maj, 2010 kl. 22:05

    Du sitter precis som min tonårdotter gör när hon äter. 🙂

    Du är en vig man!

    Dagens självporträtt kanske är en idé?

    • vildhunden
      6 maj, 2010 kl. 22:35

      Jo. Jag är ganska rörlig i kroppen men utan muskler och kondition.
      Menar du att du ”genomskådade” min idé? 😀
      Faktum är att jag hade tanken att ta en bild varje dag en tid framöver men kanske är en bild i veckan mer realistiskt? 🙂

  3. 7 maj, 2010 kl. 01:26

    Låter som en god idé med självporträtt. Ungarna har visat mig nån kille på you-tube som fotat sig själv rakt framifrån under nått år och sen gjort ett bildspel.

    Jag tror dina bilder blir mera spännande med olika positioner även om jag förstår att det där nog är en favoritställning 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.