Hem > Dator, Macintosh > Jag har problem

Jag har problem

26 maj, 2010

Jag har fått ett datorrelaterat problem. Min ena interna hårddisk är försvunnen. Den finns inte på sin plats på skrivbordet där den ska ligga. Inte heller hjälper det att köra skivverktyg och lägga ut den på skrivbordet den vägen. Men den finns och skivverktyget kan kontrollera och reparera skivan. Inga fel där inte. 😦

På skivan ligger alla mina fotografier och dokument. Hur jag ska komma åt dem vet jag inte än. Kanske hjälper det med renblåsning, borttagning och en ”återinstallation” av disken? Fram till dess måste jag kanske skapa en ny mapp för att spara ner dagens foton? Förbannade datorer!

Nu tar jag en kopp kaffe! Go’ tår! 🙂

Kategorier:Dator, Macintosh
  1. Lensbabie
    26 maj, 2010 kl. 23:05

    Aj aj aj låter både tråkigt, vanskligt och oroväckande.
    När jag pluggade till ”datafröken” så talades de om att lägga skivan som inte startade en liten stund i frysen. Men det var för 8 år sen å det har ju faktiskt hänt en del sen dess. Kanske inget som ger nåt i dag, 2010. 🙂

    Lycka till och hoppas kaffet smakar

    Nattis
    Lensbabie 🙂

    • vildhunden
      26 maj, 2010 kl. 23:15

      Det är lite irriterande och besvärligt just nu. Jag har också en extern hårddisk som någon form av ”backup”. Det ordnar sig nog så småningom (hoppas jag) 🙂
      Natti natti! 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.