Hem > Bloggtorka, Bostad, Dator, Diverse, Dravel, Foto, Grinig gubbe, Internet, Macintosh, Panasonic > Från Limasol till Norrsundet

Från Limasol till Norrsundet

27 maj, 2010

.

Lastfartyget Falster anlöper Norrsundets hamn den 26 maj 2010.

 

.

Jag glömmer lätt bort att jag bor på en plats med djuphamn och kontakt med Östersjön. Men då och då påminns jag om det, som när lastfartyget Falster från Limasol, Cypern, anlöper hamnen för att lasta. Vad? Sågspån till Sunila massabruk i Kotka, Finland? Jag vet inte, men Internet är fantastiskt! Där kan man verkligen finna det mesta. Den intresserade kan följa båten på dess färd över Östersjön. 😀

Min dator tjurar fortfarande och vägrar lägga upp Attila på skrivbordet trots ominstallation av systemet. Hjälper det att formatera disken tro? 😦

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

