Hem > Bloggtorka, Diverse, Dravel, Foto, Panasonic > Lördag förmiddag

Lördag förmiddag

12 juni, 2010

Gråväder, regn, kaffe, cigaretter och Spanarna i P1. En typisk gråtrist vardagskänsla smyger runt knuten. Färdig att slå klorna i mig så snart jag släpper på uppmärksamheten och låter mig sjunka ner i overksamhetens ludd. För att åtminstone göra något sitter jag håglöst och bläddrar bland fotografierna från förr. Förr betyder inte att de är från förra seklet utan förr kan lika gärna vara från förra månaden eller veckan som gått. Himlen gråter över ett trist liv där dagarna avlöser varandra. Helg eller söcken kvittar lika. Dagar komma och gå.

.

Holmsveden den 9 juni 2010

.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. Lensbabie
    12 juni, 2010 kl. 11:52

    God morgon! 🙂
    Fint kom komponerad bild.
    Se så, i dag är det egentligen alldeles utmärkt ljus för att fotografera. Eller hur!
    Du ska se att det blir uppehåll om en stund. Här regnar det inte ännu så jag tänkte nog försöka mig på att avbilda grannens aktiviteter. Varje sommar börjar han på ett nytt projekt som alltid slutar på samma sätt. Med en stor jordhög. Det är vad det brukar bli av det. Han har ett par stycken högar vid detta laget. 😀
    Ha en bra och fin dag 🙂

    • vildhunden
      12 juni, 2010 kl. 12:39

      Det är ett utmärkt ljus för fotografering idag, men jag blir nog inne. Har du herr Mullvad till granne? 🙂

      • Lensbabie
        12 juni, 2010 kl. 19:48

        🙂 Ja jag bor nog granne med honom. Han gräver lite här, han gräver lite där. Sen händer ingenting och sen gräver han någon annan stans. Det kan gå år innan högarna försvinner. I dag har han gjort 2 nya högar 🙂

        • vildhunden
          13 juni, 2010 kl. 11:08

          Vad fyller han groparna med? Inget? Han kanske gräver fallgropar? 😀

  2. JC
    12 juni, 2010 kl. 19:47

    Hmm… Helt plötsligt mer intresserad av bildens innehåll än tidigare… Plats, skick och årsmodell 😉 Ha en bra kväll 🙂

    • vildhunden
      13 juni, 2010 kl. 11:09

      Plats: Ett uthus i Holmsveden
      Skick och årsmodell: Ingen aning 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.