Hem > Bloggtorka, Diverse, Dravel, Foto, Musik, Nostalgi, Panasonic, Resor > Rockin’ med Plattskallarna

Rockin’ med Plattskallarna

12 juni, 2010

Tristblogg blev det i det förra inlägget. Det är tur att diskbaljan finns för vad skulle jag ta mig till utan den? Intet är så renande för sinnelaget som att svabba runt med diskborsten i hett vatten! Lördag är väl detsamma som ”Good Rockin’ Tonight” för många? Kanske tillsammans med Eddie & The Flatheads? Inte för att jag vet var och när de spelar idag, men en gång i mars spelade de på Tängergården i Enviken, Dalarna. Åtminstone om man ska tro affischen på husväggen i Lamborn.

.

Lamborn den 6 juni 2010.

.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. Lensbabie
    12 juni, 2010 kl. 12:12

    Och DJ är High Speed Jones 🙂
    Så vackra afficher som gjordes förr.

    Enviken är ett litet fint ställe 🙂

    • vildhunden
      12 juni, 2010 kl. 12:36

      Enviken är fint. 🙂
      Undrar om High Speed Jones bara spelar 78-varvare? 😉
      Affischen är nog nytillverkad i ”gammal stil” men Eddie & The Flatheads har spelat tillsammans sedan 1992! 😀

  2. 12 juni, 2010 kl. 17:08

    På lördag ska man städa, det vet varenda tant. Städa, återvinna tidningar och glas, diska och tvätta. Nu är jag inne på 8:de maskinen. Inte alls rocka loss.

    Snygg omdesign, förresten.

    • vildhunden
      13 juni, 2010 kl. 11:12

      Jaså. Det är så det är. Lördagar är städdag! För länge sedan städade vi på torsdagar för att kunna känna oss lediga under helgen. Det fungerade det också. Numera städar jag när andan faller på. Resultatet blir oftast sisådär.

  3. 12 juni, 2010 kl. 19:30

    Ja, varför är man inte ute och svänger sina håriga på lördagkvällen? Jävligt bra fråga.

    • vildhunden
      13 juni, 2010 kl. 11:13

      Lördagar är städdag lärde jag nyss av frkttjatlund 😀

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.