Hem > Bloggtorka, Diverse, Fåglar, Foto, Panasonic > Inga delfinbananer i denna blogg

Inga delfinbananer i denna blogg

13 juni, 2010

Jag misslyckas ständigt med att fotografera saker som flyger. Sådana saker som t.ex. flygande delfinbananer. Jo, det finns de som lyckas med konststycket att fotografera flygande delfinbananer. Men jag lyckas aldrig utan jag får nöja mig med de fåglar som snällt sitter still och poserar för min kamera. Dagens fångst blev en fiskmås i småbåtshamnen. För övrigt det enda motiv jag ägnade mig åt idag. Alltså inga dörrar eller portar idag. Eller delfinbananer.

Fiskmås. Norrsundet den 13 juni 2010.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30, Olympus TCON–17

  1. Lensbabie
    13 juni, 2010 kl. 22:21

    🙂 Detta var dagens asflabb. Eller dagens delfinbanan kanske. Man vet ju aldrig vad forskarna lyckas mixtra till i DNA-spiralerna nu för tiden :=D
    Skrattar fortfarande 😀

    Din mås är både vit och skarp i kanterna. Man kanske ska satsa på mås framöver 🙂

    Fin bild är det iallafall

    Ha en fin kväll 🙂

    • vildhunden
      14 juni, 2010 kl. 07:26

      Måsar är bra så länge de sitter still. 🙂

  2. Gerdan
    13 juni, 2010 kl. 23:24

    Asg, finns delfinbananer här uppe också?

    • vildhunden
      14 juni, 2010 kl. 07:28

      Nja. Frågan är om det inte är bristen på dem som gör att jag aldrig lyckats särskilt väl. En bit söderut finns de i alla fall. Det finns bildbevis på den saken. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.