Fläktar anamma!

15 juni, 2010

Midsommar infaller inte alls i helgen utan midsommarafton är först den 25 juni i år. Hela denna månad har jag tänkt att midsommar infaller kommande helg. Det måste ha blivit någon form av värmeöverslag i fläkten som gjorde att jag inte kunde hålla huvudet kallt och tänka klart. Eller ens kollat saken innan jag började fundera över en eventuell semesterresa. Men nu har jag fått ännu en veckas respit med mitt planerande för att ta ”semester” efter midsommar. Respit och respit förresten. Jag har ju redan börjat fundera över möjligheten att göra en liten resa i Dalarna för att snoka reda på gamla hus, nedlagda bruk och bruksmiljöer. Onekligen vore det enklare att åka och glo på järnbruk i Dalsland eftersom det inte finns så många där. I Dalarna verkar det krylla av olika bruk så det vill till att jag tar fram kartboken och prickar in dem ett efter ett. Sedan är det detta med tält och vandrarhem att ta ställning till förstås. Enklast vore kanske att planera resor över dagen men hur mycket semester blir det? Frågan är om det också blir billigare? Jag tror inte det. Men jag måste räkna på det för det blir några mycket kostsamma veckor framöver. Medicin och en eventuell semester kostar!

Vägen mot Råhällan den 8 juni 2010.

.–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. 21 juni, 2010 kl. 12:09

    Idag 14:26, bäste vildhund, inträffar sommarsolståndet. Därmed har vi mörkermän något att se fram emot!

    • vildhunden
      21 juni, 2010 kl. 13:02

      Tack för upplysningen. 🙂
      Det ska bli skönt när man inte behöver mörklägga rummet nattetid.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.