Lovdagar

21 juni, 2010

Ockelbo den 17 juni 2010.

.

”Har du legitimation”, sa handläggaren på Arbetsförmedlingen. Det hade jag. Sedan förklarade hon för mig att det inte är semester jag får. ”Det är lovdagar, inte semester. Du får inte lämna landet och du ska vara anträffbar på telefon”. Därefter visade hon mig hur jag skulle fylla i min närvaroförsäkran. Nu vet jag det också! Men i vilket fall som helst så är jag ”ledig” fyra veckor efter midsommar. Eller ledig och ledig. Jag har väl fått lov att resa omkring i landet. Eller ligga på stranden och sola mig – om jag vill. Åtminstone så länge som jag inte erbjuds en anställning. För då gäller det att packa ihop och inställa sig inom 24 timmar. Som om jag skulle bli erbjuden en anställning nu. Sannolikheten att jag faller ner död är säkert större.

Nåja. Jag ska ta en funderare på hur jag ska lägga upp mina lovdagar.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. JC
    21 juni, 2010 kl. 23:52

    Var glad du inte har max 3 timmars inställelsetid pga anställning…

    • vildhunden
      21 juni, 2010 kl. 23:54

      Det är det väl värt om man har en anställning.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.