Blågräs

7 juli, 2010

På Bluegrassfestivalen i Torsåker framträdde på fredagskvällen: Yellow & Bluegrass; Hasse Wahlstedt & BBB; Mooshine och Madame Neruda. Medan de tre första banden framförde, vad jag uppfattade som traditionell bluegrassmusik, så avslutade Madame Neruda en trevlig kväll med sin något avvikande musik (skotsk/irländsk?). Madame Neruda gav järnet på scenen och musiken lockade upp delar av publiken till dans. Får ni chansen så tycker jag att ni ska låna ett öra eller två åt Madame Neruda. De var bra!

Moonshine. Torsåker den 2 juli 2010.

Madame Neruda. Torsåker den 2 juli 2010

Torsåker den 2 juli 2010

.

Jag gjorde något som jag aldrig gjort tidigare. Jag skruvade upp ISO-talet på kameran och använde t o m blixt. Med tanke på begränsningarna och det miserabla resultatet så betvivlar jag att jag kommer att göra detta särskilt ofta i framtiden. Men kanske en dålig bild är bättre än ingen bild alls?

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. 7 juli, 2010 kl. 19:56

    …å jag trodde en liten, liten stund att du gjorde nått du aldrig brukar … dansade 🙂

    • vildhunden
      7 juli, 2010 kl. 19:58

      Ätteläggen stod för dansandet. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.