Hem > Dravel, Internet, Sjukdomsrelaterat, Tankar > Fistlar och fissurer, sa Kapten Haddock

Fistlar och fissurer, sa Kapten Haddock

11 juli, 2010

Jag läste hos Nilla om hemorrojder. Eller snarare en hemorrojd. Då jag inte säkert visste vad det var så blev det som vanligt Wikipedia som fick svara för att fylla igen kunskapsluckorna. Helt plötsligt började hjärnan söka andra märkliga ord som jag inte hade en aning om vad det är. Ord som ”fling” (a brief casual relationship) och ”frippa” (frisyr). För att inte tala om fistel och fissur. Sätter man ihop fistel och fissur så förvandlas de till en svordom värdig Kapten Haddock, tycker jag. Eller inte. Men nu vet jag eller anar vad orden innebär.

”Fistlar och fissurer”, sa kapten Haddock.

  1. 11 juli, 2010 kl. 10:32

    Jag lägger genast in henne som favorit. Tack!

    • vildhunden
      12 juli, 2010 kl. 20:51

      Visst är hon bra? 🙂

  2. JC
    12 juli, 2010 kl. 20:19

    Inte det roligaste ha…

    • vildhunden
      12 juli, 2010 kl. 20:42

      Nej, men visst passar uttrycket en ”modern” kapten Haddock? 😉

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.