Bloggdöd

21 juli, 2010

Ljusdal den 8 juli 2010

.

Jag surfar runt bland bloggarna och noterar att flera bloggar verkar ha dött sotdöden eller raderats på sistone. Det gäller bl.a. By á Bladet, Gubben och KvinnaTjejTant. Andra bloggar går på sparlåga och inlägg publiceras sporadiskt under sommaren. Det är kanske helt ”naturligt” och förståeligt? Jag lider av idébrist och bloggtorka men tänkte att jag ska försöka hänga med till den 24 september. Då har jag bloggat i fyra år. Men det börjar kännas som om det är dags att försöka bryta ”bloggberoendet”.

Något nytt kanske? Skippa digitalfotografering; återgå till film och analoga kameror? Jag vet inte men just nu är jag en smula less på det sätt som jag fotograferar på och vad jag fotograferar.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. 21 juli, 2010 kl. 12:19

    Även jag har gjort samma observation. Snart blir man väl betraktad som en ärkestofil om man sitter och bloggar – och det är ju en titel att eftersträva!

    • vildhunden
      21 juli, 2010 kl. 14:23

      Då har vi många tankeväckande inlägg från Civilingenjörn att se fram emot under de kommande åren. 🙂

  2. Lensbabie
    21 juli, 2010 kl. 14:10

    Men oj…..det är som jag läste mina egna ord. Är trött och less på kameror, foto och blogga. Men jag har bestämt att jag ska ha 1000 inlägg innan jag ger upp. Jag har lite mindre än 200 kvar. Jag började blogga i september 2008, jag med. syftet med bloggen då var något annat än den är i dag. Nåt jag lämnade bakom mig. Frågan är om jag kommit så långt. 🙂

    Ha en bra dag i värmen, vi kan väl inte ge upp nu va? 😀

    • vildhunden
      21 juli, 2010 kl. 15:09

      Var tvungen att kolla! 😀 1005 inlägg har jag i den här bloggen sedan 1 januari 2009. Jag borde alltså ha lagt ner för länge sedan. 😉
      Nej du. Vi får väl streta på ännu en tid och hoppas att det löser sig både ifråga om fotograferandet och bloggandet. Dessutom så har ju du precis börjat med anlogt foto. 😉 Och det vill jag se mer av 🙂
      Ha det gott! 🙂

  3. h-lady
    21 juli, 2010 kl. 17:10

    *Orolig* Jag som njuter så av dina bilder…. 😀

    Tack för post, helt rätt ngt för mig! Sökt!

    Klibbsolvarm kram

    • vildhunden
      21 juli, 2010 kl. 18:15

      Har du det varmt? 😉
      Här är det kvavt och bara 28°C. 😦
      Bra! Jag håller tummarna! 🙂

      Bildkram 🙂

  4. 21 juli, 2010 kl. 18:14

    Tjej, kvinna,tant finns kvar vad det verkar. Kanhända i ny skepnad.
    http://blandmorrharochtygblommor.blogspot.com/

    Och jag har ännu inte gett upp. Trots att jag mången gång tänkt att jag ska både stänga och slänga.

    • vildhunden
      21 juli, 2010 kl. 18:20

      Du tillhör ju verkligen gruppen bloggare som stretar på och publicerar inlägg regelbundet. Men när jag klickar mig fram bland mina bokmärken så verkar det stundtals vara stiltje på många håll. Det blir kanske bättre fart framåt hösten?
      Jasså, hon startade en ny blogg? 😀

  5. 21 juli, 2010 kl. 19:48

    Här är jag! 🙂

    (..och du kan väl vara så snäll att fortsätta blogga så att jag kan få fortsätta njuta av dina foton?)

    • vildhunden
      21 juli, 2010 kl. 20:31

      Ja! Där är du ju! 😀
      Jag fortsätter nog ett tag till. 🙂

  6. Retstickan
    23 juli, 2010 kl. 00:14

    Titta inte bara på den negativa sidan, be henne på kortet att vända sig om 😀

    • vildhunden
      23 juli, 2010 kl. 08:11

      Jag bad henne visa sin bästa sida. Det gjorde hon. 😉

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.