Hem > Bloggtorka, Diverse, Foto, Internet, Nostalgi, Panasonic, Poladroid, Resor > Bara för att man kan

Bara för att man kan

29 juli, 2010

.

… så hämtade jag åter hem Poladroid, programmet som digitalt skapar polaroidbilder av fotografierna. Fotot ovan är från Ljusdal den 8 juli 2010.

Hos Svenska bilder finns andra (och bättre) exempel på ”polaroidfoton” skapade med Poladroid.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. 29 juli, 2010 kl. 19:11

    Visst är det kul med detta programmet. Jag har ingen polaroidkamera så jag får nöja mig med fejkade bilder. Känslan är kanske inte äkta men utseendet är då skickligt imiterat.

    • vildhunden
      29 juli, 2010 kl. 19:54

      Jag har testat Poladroid tidigare men programmet försvann i samband med att jag formaterade hårddiskarna. Jag har inte heller någon Polaroidkamera utan får nöja mig med den digitala varianten. Hur fotona blir som ”polaroid” styrs kanske av hur originalet ser ut? Jag tyckte dina foton hade betydligt mer ”polaroidkänsla ” över sig än mitt foto. Jag funderar på om man ska dra lite i ”spakarna” redan när man öppnar RAW-filen?
      Tack för tipset och påminnelsen om programmet. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.