En nypa luft

7 augusti, 2010

Järnvägsbro. Segersta den 7 augusti 2010.

.

Drog iväg en stund längs vindlande vägar genom södra Hälsingland. Hämtade en nypa luft i Segersta och knäppte några kort på den gamla järnvägsbron över Ljusnan. Det var nog det mest spännande som hände under den resan.

Uppdatering: Funderar på om jag inte ska åka tillbaka och utforska bron närmare med en annan kamera. En kamera med film! Men det är lite långt att resa bara för ett kort. Ska fundera vidare. 🙂

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. h-lady
    8 augusti, 2010 kl. 00:06

    Vilken bild…. så läcker…. Dina ”svartvita” är snudd på bäst!
    Va´rädd om dig!
    M

    • vildhunden
      8 augusti, 2010 kl. 07:57

      Färg är svårt! Jag föredrar svartvitt framför färg.
      Ha det gott du med.
      Ha en bra dag. 🙂

  2. Molle
    8 augusti, 2010 kl. 09:11

    Häftig bild härligt djup
    En bild med livet som insats?
    Eller är järnvägen nedlagd?

    • vildhunden
      8 augusti, 2010 kl. 09:26

      Tack Molle! 🙂
      Det växer gräs i spåren; banan är avelektrifierad och sliprarna ruttnar. M a o järnvägen är nedlagd. 🙂

  3. Lensbabie
    8 augusti, 2010 kl. 23:24

    Wow så läcket. Å här ska det vara svartvitt för att renodla och förstärka djupet.
    Snyggt, snyggt snyggt 😀

    Drömmer om att hitta nåt sånt här ställe och i ena handen ha en digital kamera och i den andra min vackra Ikoflex. 🙂

    • Ia
      8 augusti, 2010 kl. 23:31

      Vackert.

      • vildhunden
        9 augusti, 2010 kl. 11:38

        Tack Ia 🙂

    • vildhunden
      9 augusti, 2010 kl. 11:38

      @ Lensbabie
      Tack! 🙂

      Jag har nyss upptäckt att jag missade en ”museijärnväg” (Landa) i trakten kring Segersta. Det blir nog till att återvända dit upp (kanske) någon dag framöver, när vädret blir lite stabilare och jag vet hur ”framtiden” ser ut för mig.

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.