Hem > Årets vackraste bil, Diverse, Foto, Panasonic, Resor, Tankar > Idag krockade jag inte heller

Idag krockade jag inte heller

8 augusti, 2010

Hävde mig ut längs ”Undvikavägen” mot Ockelbo efter lunch. När jag ska passera över E–4:an i 70 km/t möter jag en Passat, som plötsligt blinkar vänster och i samma ögonblick svänger in framför mig. Jag klipper till på bromsen och i samma ögonblick upptäcker den kvinnliga föraren mig och vrider ratten åt höger och styr undan. Jag missar henne med en halvmeter och hinner med att se hur hennes manlige medpassagerare håller handen för ansiktet. Sedan fortsatte jag mot Ockelbo med en viss hjärtklappning. Min bil kunde ju ha blivit krockskadad! Och parets semesterresa hade fått ett abrupt slut.

.

Ockelbo den 8 augusti 2010.

.

Uppdatering: På fotot ovan står det en bil som förr benämndes ”sossecontainer” men vill ni se ett vackert foto på en bil så ska ni kika in hos Lensbabie. Hon kan både fotograferandets och efterbehandlingens konst!

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. Lensbabie
    8 augusti, 2010 kl. 21:47

    Jag tycker du ska försöka hålla dig från ”Undvikavägen”, ja du ser ju själv hur det kan gå 🙂
    Men tok, inte är jag så där värst bra på bilar. Men fina gamla bilar gillar jag. 🙂
    Tack för länkningen. 😀

  2. vildhunden
    9 augusti, 2010 kl. 11:33

    Sätt inte ljuset under skäppan nu! 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.