Kanoten

16 augusti, 2010

Kanot. Norrsundet den 16 augusti 2010.

.

Kanoten ligger där uppdragen på land. Övergiven sedan länge kikar den fram genom bladverket. Torkan är svår och jag känner inte alls för att fotografera.

I stället så far tankarna fram och tillbaka. Det är dags för fas 3. 800 kronor i månaden för ett busskort känns i plånboken. Vill det sig illa så kan bussresan in till ”arbetsplatsen” ta en och en halv timme. Då är det frestande att ta bilen och ”tjäna” en timmes restid på morgonen. Då blir det dubbelt så dyrt per månad. Jag vill inte pendla men borde kanske göra det för mitt eget välbefinnandes skull. Här ute erbjuds inte särskilt många intressanta platser och dessutom kan det bli ”ensamarbete”. Egentligen borde Röda Korset vara det bästa för mig, med många kontakter med andra vuxna. Men då måste jag pendla. Hur man än vrider och vänder på sig så har man rumpan bak.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. 16 augusti, 2010 kl. 18:24

    Jag tycker du ska satsa på busspendlingen, även om det känns drygt. Du behöver omväxling. Ekonomiskt är det smart, och tid har du ju gott om. Tänk va skönt sen när du kommer hem, pyssla lite, åka ut med bilen…
    Kanotkram! 🙂

  2. vildhunden
    16 augusti, 2010 kl. 19:07

    Jag har pendlat så många år att jag hunnit ledsna på det flera gånger om.

  3. Lensbabie
    16 augusti, 2010 kl. 23:05

    Lyssna på radio i mobilen under bussturen, skriv dina memoarer, fotografera lite människor på bussen, sov en stund, läs morgontidningen, läs dagstidningen på väg hem. Eller varför inte bara vara en stund. Bland andra. 🙂

    Busspendling kan vara riktigt trevligt. Det värsta av allt är väl att man kan få nya vänner och bekanta på kuppen. 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.