Hem > Diverse, Foto, Panasonic, Politik, Resor, Tankar, Väderprat > Irrfärd, del 5

Irrfärd, del 5

1 september, 2010

Sala den 30 augusti 2010

.

Normalt passerar jag utanför Sala men denna gång gjorde jag inte detta utan for omkring lite grann i staden innan jag parkerade nära torget. Sala var en överraskning för mig. Aldrig hade jag trott att det spontana intrycket skulle bli så positivt efter det att jag promenerat omkring en stund på gatorna kring torget. Det fina duggregnet och skurarna hade upphört, men temperaturen var fortsatt låg – endast +14° C .

Bodde jag i Sala och skulle välja parti efter valstuga så skulle jag rösta på Socialdemokraterna. 🙂

Lästips: Badlands Hyena skriver att KD vill minska klyftorna och visar hur skattesänkningarna slagit och vem som tjänat på dem. Storstad skriver om bland annat inkomstskillnaderna mellan personer boende i Rinkeby och Danderyd i bloggposten ”Sveriges bästa skola ska finnas i Danderyd”.

–––––
Kamera: Panasonic FZ–30

  1. 1 september, 2010 kl. 13:26

    En sak är säker, dina irrfärder har gett oss många underbara bilder att njuta av! Hoppas det kommer fler…
    Och svartvitt är absolut din grej, du är en jävel på att hitta fina motiv och få snygga kontraster i bilderna.
    Partikram! 🙂

  2. vildhunden
    1 september, 2010 kl. 14:10

    Tack! 🙂
    Grannkram. 🙂

  3. 1 september, 2010 kl. 17:58

    Ja, den valstugan var verkligen näpen!

    • vildhunden
      1 september, 2010 kl. 21:27

      Ja det var den snyggaste valstugan på torget.

  4. 5 september, 2010 kl. 11:57

    Ser att det inte är mycket som har förändrats sedan min aktiva period i partiet för sisådär en 30 år sedan. Pumptermosen finns där fortfarande liksom dunken med apelsinsaft. T o m de bruna och vita plastmuggarna med handtag var ett måste redan då. *s*

    • vildhunden
      5 september, 2010 kl. 19:00

      😀
      Men snygg valstuga har de! 🙂

  1. No trackbacks yet.
Kommentarer inaktiverade.